top of page

Ben je podcaster?

Wij helpen je aan een sponsor.

Jij wil...

Niet je ziel verkopen, maar een oprechte match.

Podcast Pioniers richt zich in de eerste plaats op vooruitstrevende bedrijven die willen adverteren in podcasts. Maar om deze podcast matches te maken, heeft Podcast Pioniers een netwerk nodig van veelbelovende podcastmakers. Deze podcastmakers zijn geen beginner maar hebben al een bestaande podcast met een mooi aantal starts. Ze hebben over het algemeen een niche doelgroep en hebben een oprechte passie binnen deze niche. Ze zijn op zoek naar betaalde samenwerkingen, maar willen niet zomaar met Jan Alleman adverteren in hun podcast. Ze hechten waarde aan hun publiek en werken het liefst samen met een merk dat naadloos aansluit bij deze doelgroep. Geen ziel verkopen, maar een oprechte match.

Podcastpioniers-133.jpg

*We kunnen je helpen vanaf 1000 starts per aflevering

Vind de perfecte match

Wij helpen jou aan een sponsor

Wij kunnen je helpen om een authentieke sponsor te vinden; een partij die goed bij jouw podcast past en doelgroep past. 

Podcastpioniers-web-57.jpg

Een sponsor zorgt voor extra inkomsten en/of kan de kosten van de podcast dekken. En jullie tippen oprecht iets waardevols met jullie luisteraars.

 

Ons betaal je alleen eenmalig een fee ter hoogte van 4x het sponsorbedrag voor 1 aflevering (per sponsor). We streven altijd naar minimaal 2-3 maanden samenwerken tussen podcaster en sponsor. Als je daarna verlengt, is alle winst 100% voor jullie. We vragen geen recurring fee. 

 

Vanaf €1200,- (excl. BTW en excl. reiskosten vanaf 50 km)

  • We starten de samenwerking met een brainstorm via een Zoom-meeting.

  • Vooraf sturen we jullie een uitgebreide vragenlijst toe.

  • Vervolgens gaan we een long list (top 20) maken van potentiële sponsors, en een sterke pitchmail opstellen, die we tweaken per bedrijf/sponsor, evenals een (improved) mediakit van de podcastshow. Dit in overleg met jullie uiteraard.

  • Daarna benaderen we vanuit Podcast Pioniers de top 10 bedrijven, waarna er onderhandelingen volgen. Als het goed is, komt daar minimaal 1 podcastsponsor uit voort, maar wellicht zelfs meer! In mijn optiek kan je prima 2 (of 3) sponsors hebben (pre, mid en eventueel post roll).

  • Wordt er geen podcastsponsor gevonden, dan benaderen we de resterende bedrijven uit de top 20.

  • Na de match making, stappen wij er tussen uit.

Podcast advertising is de nieuwe influencer marketing. Maar dan beter. Als je het goed wilt doen, plan dan nu een call in!

bottom of page